Uppe i varv

Inser plötsligt vad mycket man hinner med på en dag om man bara jobbar 5 timmar på förmiddagen. Ännu mer än om man hade varit ledig hela dagen till och med... Hade jag varit ledig hela dagen hade jag liksom börjat den med att ta det lugnt, kanske hittat på något litet under dagen och sedan åkt till stallet på kvällen.

Som det såg ut nu var jag uppe i ottan, jobbade fram till lunch, gick till farmor, tog en långpromenad hem. Fick något konstigt ryck och ägnade flera timmar åt att ihärdigt vända upp och ned på hela huset för att det var så dammigt och äckligt. Åkte till stallet. Och nu har jag kommit hem från stallet, duschat och insett att huset behöver vändas rätt igen... Men det får nog vara tills imorgon för efter att ha hållt igång hela dagen så är det nog välbehövligt att ta en kopp te, varva ned lite och sedan sova.

Även om det får ske utan mina fem miljoner sjuhundraelva filtar (det är sjukt kallt här i huset!) som jag tydligen råkade slänga in i tvättmaskinen när jag var igång förut.

Kommentarer
Postat av: Pernilla

Tack Amanda! Tack för att du förstår mig! :)

2010-10-23 @ 11:05:00
URL: http://pernillatanner.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0