Det blev ingen glass igår :'(

Halvdag på jobbet, besök på gymmet och sedan hem för att hoppa in i duschen och piffa till sig lite. Det var så min fredag började. Efter det blev det after work med tjejerna på jobbet (känns som att jag hamnat i bra sällskap där!) på Blue moon Bar. Det var tacobuffé, dricka och på scen sändning av Karlstads Nya Radio, följt av coverbandet Frabror Fläsk (never heard of before). Vi dök upp där strax efter fyra, då de andra tjejerna hade slutat jobbet, och sedan drog en trevlig kväll igång direkt.

Efter att ha börjat kvällen så tidigt kände vi oss dock rätt nöjda runt niosnåret sådär, då hade två av tjejerna redan åkt hem och vi andra bestämde oss för att gå till Harry's och ta varsin glassdrink. Till och med jag fick för en stund överge min skepticism mot glass om hösten/vintern och erkänna att det lät som en riktigt bra idé, men tyvärr delade inte en enda bartender på varken Harry´s eller Pitchers vår uppfattning. Istället traskade vi glatt iväg mot Burger King, där det, tidigt om kvällen som det var, var ganska folktomt. Glass gick dock inte att frambringa där heller och vi gav således upp. Blev istället upphämtade av pojkvän till en av tjejerna och jag fick skjuts hela vägen hem till dörren.

Väl innanför dörren då? Jo, då möts jag av min lilla bebis (aka 8-årig lillebror) som kommer hoppande och skuttande och flyger upp i famnen på mig. Hade nog trott att han skulle sova redan då, eftersom klockan var runt tio och det egentligen är efter läggdags. Men nejdå, eftersom han blivit barnpassad av sin storebror (aka min andra lillebror) hade de ägnat kvällen åt att spela dator istället, vilket han glatt berättar när jag frågar hur kvällen varit. På andra frågan, dvs, "har ni ätit någon middag då?" så blev det givna svaret makaroner och chips. Vilken tur att fler än jag hade en trevlig kväll...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0