Småstadsshopping

Efter att ha varit i stallet i torsdags (och förövrigt blivit helt såld på en häst efter två lektioner på henne, som båda gått käpprätt åt helvete... logiskt? nopes) såg jag att jag hade ett missat samtal från huvudstaden. Ringde upp den otroligt fina lilla kines som ringt och fick följa med henne på en tunnelbanetur från förorten och in mot cheerleadingaktiviteter närmare centrum. Fick ta del av de senaste dagarnas inköp mellan utropen från högtalarna i vagnen och kunde enbart kontra med ett par jeans. Vinterskor/stövlar som jag varit på stan i alla fall ett halvdussin gånger och letat efter har jag fortfarande inte hittat några och jag suktar avundsjukt efter Stockholms affärsutbud.

Konstaterar att då det snart börjar närma sig den tid då alla vänner från när och fjärran dyker upp här igen för att fira jul, och jag dessutom vet med mig att vissa av dessa vänner har besök här planerade innom närmare framtid än dess, så är det kanske inte läge att planera in ytterligare någon weekend i Stockholm. Men till våren (eller efter nyår i alla fall) blir det definitivt shopping och sånntdär i huvudstaden. Så länge blir det en dag i Karlstads centrum, med besök i varenda en av stadens skobutiker (hmm... tar kanske inte så lång tid direkt...) vilket sedan följs av nedvarning på något trevligt fik. Och kanske lite andra affärer också, då jag kanske inte är den enda som vill få något shoppat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0