Robin Hood

Hade tänkt att gå på maskerad igår kväll, men orkade inte riktigt med att ta mig an ett sådant stort projekt. Istället så blev det filmkväll hos Linnéa, människan som för övrigt har ett utav de mysigaste köken i hela världen. Det är tillräckligt stort för att en ganska stor matplats ska få plats i själva köket, det är ljust, luftigt och jättemysigt inrett och framför allt så är det alltid liv och rörelse där. Det är nästan alltid någon som bakat eller lagat något att äta och oavsett vem som är där så är det alltid en sådan mysig och positiv stämning.

Igår så tog vi en promenad till Casablanca för att hyra film bland det första vi gjorde på kvällen, och när vi kom tillbaka hade Linnéas mamma lagat risgrynsgröt. Att det överhuvudtaget är fysiskt möjligt att göra det innan i alla fall första advent gjorde mig en smula chockad, men när jag väl kommit över den första förvåningen så kunde jag konstatera att hemmagjord risgrynsgröt är riktigt gott och att det var lika mysigt som vanligt med lite kvällste i Linnéas kök.

Efter att ha avnjutit det så pallrade vi oss sedan upp till tvn och såg på Robin Hood, som alltså var filmen vi kom hem med från Casablanca. Med lite avbrott för taxiverksamhet, vilket utökade antalet filmtittande ungdomar, och sedan faktiskt även en väldigt oplanerad maskerad. Nu i efterhand kan jag konstatera att Robin Hood var en hejdundrande bra film som får en fyra utav fem av mig.

Kommentarer
Postat av: Madde

Åååhh, risgrynsgröt!! Jag är avundsjuk!!

2010-10-31 @ 19:17:40
Postat av: Lovisa

Vad mysigt! Jag håller verkligen med om att Linnéas kök är bäst!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0