Livets svåra val...

Velar mellan att gå och lägga mig nu på en gång (vilket vore välbehövligt) trots att håret är blött eller att blåsa det torrt nu och lägga mig och sova sedan. Blåser jag det nu kommer jag bara behöva ägna en halv minut imorgon bitti åt att dra en borste genom det för att känna mig presentabel. Struntar jag i det får jag visserligen sova gott nu, men kommer vakna vid 05.20 imorgon bitti, med hår som står åt alla håll och som är totalt omöjligt att få ordning på.

Alternativt kan jag också sitta här en stund till, skjuta upp sovandet ännu mer, låta håret självtorka och vara jättetrött imorgon. Känner jag mig själv rätt så är det faktiskt något jag skulle kunna göra... Men jag kör nog istället på alternativ ett, enligt devisen varför göra något idag, som du kan skjuta upp tills imorgon?

Godnatt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0