Korvstroganoff

Var ute och gick med ett par stavar och Elin (också hon med ett par stavar) förut och när jag kom hem kröp jag ihop i duschen och gjorde slut på ungefär allt varmvatten som fanns i huset. För även om det inte märktes medan vi gick så var det kallt ute och det kändes verkligen när vi stod och pratade efter avklarad promenad. Inte är det mycket varmare innomhus heller så nu sitter jag här påbylsad med både luddiga strumpor och tjock stickad tröja.

Mellan det att jag kom ut ur duschen och att jag hamnade i soffan med datorn i knät så fixade jag dock lite kvällsmat, mest för att ha något att äta till lunch imorgon. Det var tänkt att bli helt vanlig mesig korvstroganoff eftersom jag hittade en bit falukorv i kylskåpet. Men efterhand som kylskåpet inventerades så hittades även till exempel squash, vitkål och lite andra grönsaker, en halv crème fraîche, tomatpure och en slatt vitt vin. Kryddat med lite ingefära och diverse vanliga kryddor blev det ett riktigt gott hopkok.

Kvällens middag

Kommentarer
Postat av: Lovisa

När jag läser om detta kommer jag att tänka på vårt hittills misslyckade projekt "bena ur en anka"..., men på jullovet, och till våren då kommer vi igen! (förhoppningsvis med Julia Child i högsta hugg)

2010-10-15 @ 17:45:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0