Höstlöv och dopfuntar

Har varit på dop för lillkusinen utanför grums. Hela resan dit kantades av röda och gula skogar och den vita kyrkan där dopet hölls låg så otroligt vackert bland höstfärgade träd och ängar. Att hela jag dessutom var klädd i stickat och skotskrutigt förstärkte ytterligare känslan av att hösten är en riktigt mysig årstid trots allt.

Nu har jag i alla fall kommit hem igen, efter högar av kakor och tårta, umgänge med kusiner och övrig släkt och dessutom lite handlande. Så nu sitter jag och väntar på ett gäng kompisar, som skulle dyka upp här vid sju för att spendera kvällen i soffan, med varm choklad framför någon mysig film. Räknar dock kallt med att ingen dyker upp förrns i alla fall vid halv åtta, så att jag hinner fixa och dona och eventuellt göra något åt högen med smutstvätt som bara växt och växt den senaste tiden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0