Företagsekonomi?

Låter det spännande eller? Det är i alla fall kursen som just nu ligger överst på min ansökan till universitetet i vår. Annat som också finns med är engelska, socialpsykologi (det läser kusinen just nu, och det verkar helt okej!), sociologi, nationalekonomi och literaturhistoria. Man kan ändra relevansen på de sökta kurserna (dvs, vilken kurs man vill ska ligga högst upp på listan osv) fram till den 15e och det kommer jag säkert göra i alla fall ett dussintal gånger, men det känns i alla fall bra att ha skickat in en ansökan. Sedan kanske det slutar med att jag tackar nej till alltihop och inte läser något alls, men nu har jag ju i alla fall ansökt, så om jag står där i vår och inte vet vad jag ska hitta på så har jag ju i alla fall möjligheten att läsa någonting.

Sedan känner jag att orden i alla fall måhända har använts lite överdrivet mycket i detta inlägg. Men nu har jag ju i alla fall skrivit ett inlägg.

Kommentarer
Postat av: Madde

haha, Amanda vi ägde ju på företagsekonomin på gymnasiet ;)

2010-10-07 @ 22:53:26
Postat av: Helena

Jag tycker att företagsekonomi låter jättetråkigt, men det är ju bra att det finns folk som är intresserade av det också... Angående ketchupen så är det något av ett mysterium för mig att vi har så många. Jag har till och med frågat mina grannar utan att få något svar. Min gissning är dock att folk som flyttat lämnat kvar sina ketchupflaskor. Om några år kommer vi antagligen att ha enbart ketchup i kylskåpsdörren (och sedan hela kylskåpet!) om vi inte kontinuerligt rensar. Att äta denna produkt är en helt frivillig del av studentlivet, själv gör jag det kanske två gånger i veckan då det inger en härligt studentikos stämning samt är billigt och hyfsat gott.

2010-10-08 @ 16:00:10
URL: http://implodera.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0