Bäst att passa på

Man har ju gratis tandvård här i Sverige fram tills det år då man fyller 20, vilket i mitt fall betyder fram till årsskiftet. Och visst vore det väl otroligt dumt att inte ta vara på något som är gratis och allt? Så därför passade jag på att bita av metalltråden som sitter på insidan av mina tänder (sedan jag hade tandställning på högstadiet) i helgen, för att få en anledning till att besöka tandläkaren en gång till i år.

Väl nere på stan har jag dessutom passat på att titta in på arbetsförmedlingen lite snabbt, säga hej och skriva på lite papper, köpa hårfärg (insåg i morse att färgen jag har nu är både hemsk och utvuxen), ladda busskortet och sedan ta en promenad hem. Varför jag gjorde det sistnämnda med ett nyladdat busskort i fickan är dock fortfarande ett olöst mysterium och jag får nog åberopa tillfällig sinnesförvirring eller något liknande i det fallet.

Stöd rosa bandet
Passar på att göra dagens goda gärning.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0