Är alldeles rödgråten

Söndag som det är så kände jag för att bara ta det lungt idag, även om det blir middag med några vänner ikväll. Det är för övrigt välbehövligt med en lugn dag, efter lördagskvällen, då jag, Maja och Hanne gick till nöjesfabriken, tittade på Bara på Låtsas som spelade, förlorade Hanne och sedan bestämde oss för att åka hem. Allt innan halv tolv på kvällen...

Innan vi drog skulle jag och Maja dock bara ta en kort sväng upp på dansgolvet vilket sedmera ledde till att vi stannade i princip till stängningsdags istället. Imorse blev jag sedan väckt redan innan klockan åtta, när resten av huset fortfarande soj ljupt, med en huvudvärk och ett illamående som helt lyste med sin frånvaro... Konsekvenserna av att dansa såpass mycket att man bara hinner ta ytterst lite att dricka.

Trött och oföretagsam efter att ha blivit väckt såpass tidigt är jag ändock och det är där det rödgråtna kommer in. Tyckte att det skulle vara mysigt att bara sjunka ned framför en film istället för att göra något ansträngande och kom på att Elin tursamt nog glömt en hel hög med filmer här. Plockade en av dem och det råkade bli PS. I Love You, en ytterst sorglig film om den nyblivna änkan som försöker gå vidare efter att ha förlorat sin man. Och som gör det med hjälp av brev som han skrev innan han dog och som levereras till henne vid olika tillfällen under det första året efter att hans bortgång.

Inte en film som rekomenderas om man bär mascara...
...men annars var den trevlig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0