Nu överlever vi tills imorgon!

Något som det ryker stora kvantiteter av här hemma just nu är russin. Något som är ett måste i morgongröten men som övriga familjen av någon anledning har fått för sig att de ska ha i glöggen istället. Nu går det således åt flera paket i veckan och förut var de helt plötsligt helt slut. Katastrof med andra ord.

Jag, som varit och tränat hela kvällen och sedan kommit hem helt slut, slängt mig i duschen lite snabbt och sedan och dragit på mig mjukiskläder insåg detta några minuter innan affären hundrafemtio meter bort stängde. Så vad gör man då? Jo, på med vinterjacka och stövletter över sov t-shirten och de rosa mjukisbyxorna och sedan iväg till affären med blött hår och osminkat ansikte. Undrar vad de bakom kassan tänkte egentligen, när jag kom dit två minuter i tio och köpte enbart ett paket russin för 9.90:-?

Well, nu är dagens goda gärning i alla fall gjord, jag har fått lite frisk luft och jag slipper dessutom gå till jobbet utsvulten imorgon bitti, eftersom jag nu kan äta min morgongröt som vanligt. Så nu kan jag äntligen med gott samvete gå och lägga mig. Godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0