Frost och -7'c

Jag är ingen vintermänniska. Jag kan tycka att vinter är jättemysigt i lagom doser, och jag har absolut inget emot en skidresa eller en fjällsemester i trevligt sällskap. Jag gillar att vara ute och leka i snön (med undantag för pulkaåkning...) och jag tycker att mössa och halsduk är bland de mysigaste plagg som finns. Men jag föredrar sommaren och värmen.

När det är kallt ute blir varje steg utanför dörren ett stort projekt. Man måste pälsa på sig, och sedan pälsa på sig lite till. Och när man väl kommer in igen så måste man få av sig alla femton lager ytterkläder illa kvickt, innan man kvävs eller svettas ihjäl. Att gå in i en affär i full vintermundering är bland det dummaste man kan göra, om man inte tar en extra kundvagn till vinterkläderna, men ändå så gjorde jag just det idag.

På grund av en illasinnad förkylning kändes inte träning som ett bra alternativ för dagen men att bara sitta inne en hel dag skulle jag aldrig klara av, trots utmattning till följd av förkylning. Istället tog jag en promenad bort till ICA Välsviken och köpte hudkräm, eftersom min varit slut i över en vecka till följd av vintertorr hud. Dessutom köpte jag en miniflaska schampo att ha i träningsväskan. Inga akuta inköp med andra ord, men ändå någonting som kunde förmå mig att gå utanför dörren trots kylan utanför.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0