Det handlar om prioriteringar.

Hur ska man hinna med allt man vill hinna med här i världen? Att blogga till exempel, det har jag inte hunnit på länge nu. Men jag har liksom jobbat hela veckan. Och sedan kommit hem, och sedan har det varit step up (i måndags), storhandling med pappa (i tisdags), dans (i onsdags) och igår så var det överraskningsfest för Linnea som fyllde titton år.

Ja, ni läste rätt, titton. Det är ett finare ord för nitton och ett halvt. Och alltså en jättebra anledning till en födelsedagsfest! Årets första juleskum, ischoklad, pepparkaka med ädelost, julmust (ja, ni fattar grejen) åts först till fika. Sedan var det middag och efter det tårta (gissa om jag rullade hem sedan...? Fast det gjorde jag i och för sig även bokstavligt talat, eftersom jag blev hämtad med bil framåt natten). Vad som dessutom var hur kul som helst var att två små söta människor från huvudstaden, som jag inte träffat på en halv evighet, kom hem!

Imorse var det å andra sidan inte sådär jättelockande att gå upp för att åka till jobbet. Men det är väl smällar man får ta och gårdagskvällen var definitivt värd det flera gånger om. Dessutom är det ju helg nu och alltså kan jag nog sova i alla fall lite längre än vanligt imorgon bitti, för att kompensera.

Ikväll däremot känner jag för att bara göra ingenting. Men det hinner jag inte riktigt heller. För nu ska här banne mig dansas hela natten lång. Eller i alla fall en bit av kvällen. Men först ska jag sjunka ned i soffan och titta på svt-play, på ett program som gick redan i måndags men som jag fortfarande inte hunnit se. Jag kan inte låta bli att undra; vart tar dagarna vägen?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0