Att Inte plugga är faktiskt inte så tokigt!

Chefen smsade just (vid halv 11 på kvällen, ja) och frågade om jag hade lust att jobba imorgon. Vände och vred på det, fram och tillbaka och försökte att på något sätt pressa in det i mitt redan fullspäckade schema, men fick tillslut inse att det nog inte var möjligt (såvida jag inte lär mig att vara på två ställen samtidigt) och istället avböja.

Usch!

Jag är en sådan där person som inte tycker att det känns riktigt bra att säga nej till saker. Vill gärna hinna med allting och lite till och vara alla till lags. Dessutom så vill jag ju jobba. Förutom Aha-upplevelsen jag fick den 25e, när jag plötsligt, av ännu oklar anledning, hade en massa pengar på kontot, så trivs jag med att ha fullt upp och att ha något att göra om dagarna. Tycka vad man tycka vill om lågavlönade jobb som inte kräver någon som helst utbildning, men jag trivs dessutom också riktigt bra på jobbet och med människorna där.

Men inget jobb imorgon alltså. Då ska jag istället börja dagen som barnvakt, sedan finns det halvklara planer på att äta lunch på stan med föredetta pojkvännen och så blir det väl eventuellt lite shopping också (dock inte till mig, det har det blivit så att det räcker och blir över i flera år under helgen och efter jobbet idag) och sedan någon form av träning. Får jag tag på Elin kanske det blir i sällskap av henne, eller så blir det med kollegorna när de slutat jobbet. Efter det finns det tusen saker som jag har tänkt att jag borde göra, med det återstår att se vad som blir gjort. Skönt med en ledig dag hursomhelst, för sedan blir det eventuellt jobb ända fram till lördag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0