Te & Chokladmuffins

Med riktigt efterlängtat kvällste, en nybakad chokladmuffin och det mesta på dagens "att göra"-lista avprickat så ligger jag nu i soffan med datorn i knät och bara tar det lungt.

Att jag förut hade så ont i ryggen att jag mest ville rulla ihop mig till en liten boll och gråta är nästan bortglömt efter en varm dusch och nu lite avkoppling i soffan.

Att jag har en del att göra i skolan kan jag faktiskt tänka på imorgon istället, när jag har förmiddagen ledig på grund av att kemi-delen av klassen har ett prov schemalagt då.

Att jag om mindre än en månad är arbetslös i en värld där jobb som inte kräver att man är 24, har tio års arbetslivserfarenhet och sju års högskolestudier i bagaget, är beredd att jobba ideellt och flytta till norge verkar lika sällsynta som flygande grisar med kohuvuden orkar jag inte riktigt bry mig om dygnet runt.

Kort sagt är livet rätt härligt just nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0