"Sol och 24°c"

"Nu frammåt kvällen en sådär 22°c varmt."

Mamma sitter och kommenterar vädret i le Lavandou. En liten stad vid medelhavet, i södra Frankrike. Nära huset vi brukar bo i när vi befinner oss i la France. Mor, far och bröderna ska dit i sommar och får jag tid över åker jag nog också ned en sväng. När jag kontrar med regn och 10°c känns det extra mycket som att jag nog definitivt har lite tid över, det finns nog ingen tvekan om saken vid närmare eftertanke.

För att inte försjunka allt för djupt i deppighet över rusket utanför fönstret vill jag dock nämna att picknicken i förmiddags med Lovisa och, vilket jag inte visste innan, även Madde bjöd på riktigt härligt väder. Några moln på himmlen gled förbi och då blev det lite kyligt bland kakorna och chokladen i gröngräset, men på det stora hela var det soligt och varmt och riktigt mysigt. Att inte Sverige bjuder på sådant väder oftare?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0