Picknick

Sitter hemma hos Christoffer, äter müsli och försöker skriva lite på en filosofiuppgift. Med tanke på att jag sitter och bloggar istället är det kanske ganska uppenbart hur bra det går? Herrn i huset (eh, lägenheten) flydde fältet för flera timmar sedan och jag ska snart följa hans exempel. Jag ska bara stänga fönstren, som av någon dum anledning (typ som att jag öppnade dem...) står öppna och blåser kallt, och avsluta filosoferandet först.

Sedan ska jag promenera hem och hämta min, numera hela, cykel för cykeltur mot Wallinders där jag ska möta upp Lovisa så vi kan kirra lite fika. För sedan har vi nämligen tänkt oss att ha picknick. På gräsmattan utanför skolan. Närmare bestämt precis utanför skrivsalen där våra små vänner sitter och skriver matteprov. Så att vi kan skratta lite åt dem och känna att vårt eget pluggande, om vi nu får något gjort, inte är så hemskt ändå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0