Mors dag

Nu har jag varit iväg och hyrt film. Köpt lakritskritor (mammas favoritgodis...). Skurit upp lite grönsaker och gjort dipp till. Ska fixa en kanna te. Sedan blir det filmkväll med mamma. Är jag inte en otroligt snäll dotter som fixar i ordning allt detta på mors dag?

Att jag själv mest vill sjunka ned i en soffa framför en film med en kopp te och lite tilltugg har ju absolut inget med saken att göra... Men jag tycker ändå att det ska bli skönt att ta det lite lungt efter en lång och slitsam dag som började med en sån där riktigt ansträngande sovmorgon bredvid den där otroligt fina killen jag har. Den fortsatte sedan med att vi gick ut och köpte glass och satte oss vid en solvägg, vilket också var mycket jobbigt! Efter det tänkte jag promenera hem, men han var gentlemannamässig nog att skjutsa mig istället, vilket ju självklart också tog rejält på krafterna och väl hemma blev det sådan där riktigt krävande solning med en bok ute på gräsmattan.

Skämt åsido promenerade jag faktiskt iväg och tränade en sväng på eftermiddagen också, så jag vill poängtera att jag i alla fall har lite anledning att känna mig sliten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0