Roliga samtal under dagen

  • Scouterna
2 kompisar, tillika scouter (ska inte nämna några namn, vill ju inte peka ut något speciellt scoutförbund...) ringde och frågade vad jag gjorde ikväll samt om jag hade tillgång till bil. De hade nämligen fem flak öl som skulle flyttas till scoutstugan... Jaha, inget göra upp eld från grunden eller sitta och slå knopar där inte.
  • Lillebror (16 år)
Samtalet var inte till mig, men när jag kom hem så stod lillebror och pratade i telefon. Han försvann snabbt upp på sitt rum. När jag gick ut i trädgården stängde han fönstret och när jag gick upp på överväningen stängde han dörren. Samtalet pågick i över en halvtimme efter det jag kom hem och gud vet hur länge innan dess. När han avslöjade att han pratade med en tjej höll jag på att bryta ihop av skratt...
  • Lillebror (snart 8)
Lillebror är ute och åker färja ikväll och när pappa och jag pratade i telefon så kom han vilt tjoande in i hytten och ville också prata i telefon. I hastigt tempo berättade han om bollhavet ombord på färjan, retade mig för att jag inte var där, berättade att han skulle gå och äta, pussade lite i telefonen (han är så söt!) och slängde sedan ifrån sig luren igen lika hastigt. Tror det hela gick på under tio sekunder.

Att jag dessutom ringde Madde förut idag kanske inte var så kul i sig, men att det resulterade i en promenad till färjestad, glass på hennes studsmatta och massor av kelande med hennes sjukt söta lilla spanielvalp var otroligt trevlig.

Kommentarer
Postat av: Helena

Något jag kan säga om scouterna är att de inte var SMU-scouter i alla fall! Håhå, som SMU-scout ber man minsann scoutbönen och sjunger Skymning rår och sådant. En gång i tiden har jag dessutom kunnat göra både pagod- och pyramideld samt slå en halvstek vid behov. Imponerande, inte sant?



Både dina brödrasamtal var himla fina också.

2010-06-22 @ 22:29:38
URL: http://implodera.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0