Återigen måndag

Det har inte varit måndag på ett par veckor nu. Inte annat än i kalendern i alla fall. Den där sedvanliga måndagsångesten och det jobbiga i att gå upp på måndag morgon har varit som bortblåst när de senaste måndagarna bara varit fyllda av roligheter.

Men i morse... Ja, i morse så var det verkligen måndag så att det skrek om det igen. Jag är arbetslös och numera inskriven på arbetsförmedlingen. Jag har inte direkt något hopp om att få ett jobb inom den närmaste framtiden och tycker att finanskrisen och nittiotalets stora babyboom kunde gå och dränka sig.

Men det faktum att jag tillbringade över fyra timmar utav dagen på arbetsförmedlingen känns faktiskt inte så hemskt, eftersom jag gjorde det i gott sällskap. Jag vandrade dit i sällskap med Yi i morse och när vi pratat med en sådär en femtedel av jordens befolkning som vandrat dit för att agera jobbcoacher så träffade vi på Frida, tjejen som ständigt funnits där under alla mina grundskoleår.

Vi har knappt setts alls de senaste åren utan verkligen tappat kontakten trots att vi gått på samma skola och sett varandra rätt så ofta där. Men i eftermiddags, när vi äntligen var klara på arbetsförmedlingen, vandrade vi (eller ja, jag vandrade till Yi och Fridas stora förtret, medan de cyklade...) hem till Frida och gjorde slut på en stackars låda vaniljglass som hon hade ståendes i frysen. Inte helt fel!

Kommentarer
Postat av: Helena

Jag är också arbetslös och fullkomligt sysslolös i åtminstone några månader till. I juli & augusti ska jag nog ha busskort så då kan jag komma och hänga med dig jätteofta. Visserligen kan jag komma och hänga med dig nu också, men då kostar det pengar och vi är ju trots allt arbetslösa. Vi kan dricka saft. Det tror jag att man gör när man är arbetslös.

2010-06-14 @ 22:53:32
URL: http://implodera.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0