Samlar ihop mig inför avfärd

Har ägnat nästan hela kvällen åt att städa och packa. Det är dammat, ihopplockat, dammsuget, nybäddat och otroligt tjusigt överallt. Dagen till ära har det dessutom varit otroligt varmt och soligt och nu kan jag inte för mitt liv förstå vad jag ska resa utomlands och göra? När det är så fint och städat här? När värmen här räcker gott och väl? När jag för tillfället befinner mig i ett land där jag faktiskt förstår det talade språket?

Åh andra sidan finns här inga milslånga vita stränder med turkosfärgat, glasklart vatten. Inga lokala marknader där man kan strosa runt i timmar. Ingen strandpromenad fullspäckad med glassbarer, caféer och små butiker. Inga söta små byar där man knappt tar sig fram med bilen mellan husen. Inga cikador och inga grymtande vildsvin som håller en vaken om nätterna. Ingen bouganvilla som klättrar på husväggarna vart man än kommer. Så ett par veckor vid medelhavet blir nog inte så tokigt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0