Har ett eget vattenfall utanför fönstret

Jag vet inte hur många gånger jag sagt det, men det där med regn är inte min grej. Just nu öser det ned utanför och jag vågar inte ens sticka ut näsan utanför dörren.

Som tur är finns det massvis med saker att ta tag i innanför dörren också. Som att färga bort utväxten som börjat bli ungefär lika lång som kinesiska muren. Eller ta tag i sådana där otroligt stora och tidskrävande projektet så som att laga lunch (blir nog en kantarellmacka och lite avocadosallad, avancerat värre!) eller ställa in alla (sju) böcker i bokhyllan igen efter utrensningen i förrgår.

Nej, regn är bara mysigt om man har någon att kura ihop sig tätt intill under en filt i soffan (helst framför en brasa och med varm choklad också...) och titta på film med (är det något jag saknar med att vara singel är det lustigt nog det, att det alltid fanns någon att mysa framför en film med om man kännde för det) men just nu tror jag det bästa jag kan hoppas på är att solen kikar fram en sväng. Vilket känns ungefär lika troligt som att Nordkorea helt plötsligt skulle bli demokratiskt på riktigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0