Det stora problemet med Sverige

Tog en fika på stan med en kompis förut och konstaterade efter lite kaffesörplande att vi har ett akut behov av att träffa resterande sommarlediga Karlstadsbor. Fick den briljanta idén att kanske hitta på något under morgondagen och sedan kom frågetecknet. Vad?

En dag på stranden? Men det kanske blir dåligt väder?
En tur med båtbussen? Men det kanske blir blåsigt?
Grillning? Men det kanske regnar?
Glass på älvstranden inne i stan? Men det kanske inte är tillräckligt varmt för glass?

I Frankrike existerade inte det problemet, där kunde man räkna med minst +30°c och strålande sol varje dag och kom det något enstaka moln var det bara trevligt. Med andra ord blev allting mycket lättare att planera och jag har inte riktigt vant mig tillbaks med detta att alltid ha en plan B om vädret skulle svika.

Kommentarer
Postat av: Lovisa

Jag har en idé på vad vi kan hitta på! Du kan baka en såndär fin paj och så kan man äta den, antingen i din trädgård, eller inomhus om det regnar:)

2010-07-20 @ 19:29:15
Postat av: Helena

Lovisas idé är perfekt. Ofelbar. Om jag får vara med, alltså.

2010-07-20 @ 21:51:41
URL: http://implodera.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0