Vinterkylan behåller sitt grepp om landet

Och jag får känna av den till fullo.



I torsdags, när jag var ledig på förmiddagen, så fick jag för mig att det väl ändå vore synd att sova bort hela dagen, vilket ledde till att jag lånade mormors bil och begav mig till kilene där det blev en tur i längdspåret. En mil närmare bestämt. En hel mil alltså! En torsdagsmorgon. Jag är lite smått imponerad av mig själv måste jag erkänna...

Igår var jag också utomhus i snön. Vi planerade en kväll innehållandes korvgrillning och pulkaåkning, men den enda pulkaåkningen som blev av var när vi drog varandra till och från affären för att köpa dricka och godis. Å andra sidan så blev det desto mer snökrig av så vintervädret gick inte heller då obemärkt förbi.

För att fortsätta i samma mönster idag så blev det en promenad hem från Madde, där jag spenderade förmiddagen. Det började med att jag och Maja gick till henne, varifrån jag tänkte ta bussen, men slutade med att jag gick hela vägen hem istället. Iskylan var bitande och jag svär att det var minst femtio minus!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0