Panikartat uppvaknande

12:23 i morse (förmiddags... eh... eftermiddags) fick jag följande sms ifrån Linnea: "Hej på dig vi funderar lite på vart du är" och var tvungen att erkänna att jag låg och sov. Jag fick lite bråttom när jag insåg att jag lovat att vara hos henne vid 12-tiden och att bilen var borta (och att jag alltså var jag tvungen att ta bussen... som bara går en gång i halvtimmen på röda dagar. Toppen!).

Efter att väl ha hämtat mig från chocken och faktiskt kommit dit, (osminkad och med otroligt snygg frisyr!) blev i alla fall dagen väldigt trevlig. Först hängde vi hos Nea ett tag, innan mamma var snäll nog att (efter att jag bönat och bett) komma och hämta mig så att jag skulle hinna med att åka och träna också. Detdär med att hämta sina barn är dock tydligen lättare sagt än gjort, för först blev jag och mamma kvar ytterligare någon timme hos Linnea, drack kaffe, åt glass, diskuterade mattläggning och (mamma) inspekterade huset. Sedan skulle vi bara hämta upp lillebror på vägen hem. Jag satt kvar i bilen och väntade... och väntade... tills mamma och lillebror dök upp en kvart senare...

Iväg och träna han jag i alla fall (om än med nöd och näppe) vilket var väldigt trevligt, och jag inser att jag faktiskt saknat det under jullovet. Vad är detta egentligen? Jag håller inte på att bli en sådandär hemsk... träningsnarkoman va?

Det är nog ingen risk förresten, för nu sitter jag i soffan, framför tvn med kaffe, en skål plommon i madeira och en munk.

Kommentarer
Postat av: Coffa

Åååååh Munk =)

2010-01-06 @ 20:28:42
Postat av: pernilla

Det gjorde jag inte! =o

2010-01-06 @ 23:58:44
URL: http://pernillatanner.blogg.se/
Postat av: Helena

Varför har alla blivit sådana träningsnördar? Plötsligt är mina (nästan) veckoliga simhallsbesök inte alls beundransvärda utan snarast ömkliga jämfört med alla andras ständiga motionerande. Dåligt är vad det är.

2010-01-07 @ 20:22:30
URL: http://implodera.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0