C'est très joli!

Vårt nya schema är inte ens hälften så hemskt som jag befarat (förutom att det innehåller biologi B…). Även om vi ibland har schemalagda fredagar så har vi fortfarande, speciellt nu i början av terminen, en hel del hellediga fredagar. Som imorgon till exempel, underbart!

Hur bra schemat är för min plånbok går dock att ifrågasätta. Nu idag när jag inte började förens efter tolv så fick jag för mig att åka ned på stan lite snabbt på förmiddagen. En halvtimme tog det att shoppa slut på de återstående resterna av studiebidraget… I och för sig gick det åt till saker som jag verkligen behövde, bland annat ett par jeans, men jag lyckades dessutom med konststycket att komma till skolan med tre shoppingkassar som ingen av dem innehöll det jag ursprungligen tänkt införskaffa. Duktigt!

 

Nu ska jag återuppta skolarbetet, alternativt blanda mig i den intressanta, totalt oväsentliga diskussionen här intill. (vi har samhällskunskap, need to say more?). Sedan återstår bara en svensklektion och en fysiklektion innan skolveckan vid halv fem är över, jag kan ta helg och dessutom sätta de trevliga planerna för kvällen i verket. Hade detta varit facebook hade det definitivt varit gilla på det!


Kommentarer
Postat av: Coffa

tro mig, det blir gilla på det!

2010-01-21 @ 17:00:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0