Tjenare världen.

Samhällskunskap igen, datorsal igen. Hela världen häpnar.

 

Efter denna lektion är det i alla fall bara två lektioner kvar, först filosofi och sedan fysik. Fysiken bådar inte direkt gott men dagen känns ändå uthärdlig. Det är ju ändå bara lite drygt tre timmar tills vi slutar liksom (helt plötsligt lät det väldigt mycket). Sedan blir det hem och plugga biologi (är planerna i alla fall) en stund innan det bär iväg till stallet och sedan även en stunds pluggande när jag väl kommer hem igen. En lika fullspäckad dag som gårdagen, bestående av en heldag i skolan, två timmars träning och en del effektiv bortkastning av tid, ser det alltså ut att bli.

 

Nejmen ojdå… kommer jag att vara död ikväll? Ytterst sannolikt måste jag säga. Och ändå är det bara tisdag än så länge. Hur ska jag överleva veckan?! Det får väl gå på kraftreserverna ifrån helgen (som förövrigt var sjukt trevlig), vetskapen om att det snart är helg igen och det faktum att man snart kan se fram emot sportlovet.

 

Så ja, vid närmare eftertanke överlever jag nog. Hoppas jag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0