Jag sitter och sover.

Framför datorn. Klockan nio. En fredagskväll.

Men efter den gångna veckan måste jag ändå säga att det är berättigat. Skulle egentligen ha lekt med Maja ikväll, men efter att ha tränat (jag, Emma och Lovisa var på ett skivstångspass, intressant upplevelse) och sedan tillbringat en och en halv timme med att ta mig hem ifrån friskis (okej, jag erkänner, mer än halva den tiden spenderades i omklädningsrummet med att prata) och efter det blivit serverad tapas med champagne och potatisgratäng och lamm med rhônevin (dvs försuttit min chans att få låna bilen. Är detta en medveten strategi från föräldrarnas sida för att spara bensinpengar? Måste vara så!) så var jag inte allt för besviken när hon av någon anledning fastnat på Hammarö.

Nu ska jag istället ta min bok, min kaffekopp och mitt glada (trötta?) humör och gå och umgås (dvs sitta i samma soffa som med varsin bok, varsin dator, varsin kaffekopp och något program på på tvn) med mamma.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0