Fandå.

Min dator, min otroligt söta, älskvärda, underbara lilla dator är på dåligt humör idag. Först och främst så vill hon inte ansluta till internet. Vilket jag i och för sig snarare vill skylla på våran router än på min fina laptop. Utöver det så är laddningssladden helt sönderskavd, vilket leder till att om man har tur så kan man ibland få den att funka i ungefär fem minuter i sträck, om man har tur alltså.

Därför sitter jag nu i en iskall källare, på en seg, stationär, inte en hundradel så trevlig dator och hoppas på att pappa snart ska komma hem och fixa routerhelvetet (eftersom den lägger av minst en gång i veckan känner jag mig berättigad att använda sådana hårda ord...).

Att jag skulle kunna strunta i att använda datorn förstår jag förstås, men förutom att göra sådana nödvändiga saker som att kolla facebook och folks bloggar osv var det ju faktiskt saker jag tänkte jag skulle fixa idag! Dock tror jag att jag avstår från att beställa hem saker från internet på denna dator, det känns inte riktigt bekvämt, och att försöka söka jobb när alla dokument ligger på min dator går ju fan inte heller.

Så för att lugna mina högst irriterade känslor angående datorer så stänger jag nog ned denna en stund och går upp och fixar lunch (eh... frukost) istället.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0