Jobbar på att hålla ögonen öppna

Fredagskväll som det är så ligger jag naturligtvis utslagen i soffan just nu. Haft en så sjukt ansträngande kväll... med scones, ruskigt bra film och mysigt sällskap framför brasan. Så att jag är helt slut nu måste väl hela världen ändå förstå?

Skämt åsido så berodde det hela faktiskt på Jesper, som hastigt och lustigt var hemma från Stockholm över en helg. Han smsade tidigare idag och undrade vad planen för kvällen var, varpå jag upplyste honom om att en sväng iväg för att träna efter jobbet och sedan en tur hem för att slumra sött nog var ungefär det enda jag hade tänkt mig hinna med. Men jag blev snabbt upplyst om att Maja hade liknande planer och att efter Jespers rep vid nio så skulle vi minsann kombinera dem med en sen kvällsmat av något slag. Halv åtta ringde således  Samuel på dörren och då hade jag nätt och jämt hunnit hem, duscha och iklä mig strumpbyxor och försvinnande stor fleecetröja i tron om att ingen skulle orka sig ut i snön redan då. Halv nio fick vi sedan sällskap av Elin och Maja och halv tio dök självaste Jesper upp och sconesen slängdes in i ugnen efter det att Elin och Samuel slängts ut i snön för tur till affären.

Att de (mer eller mindre) exakta tiderna för varje händelse har angivits vet jag inte riktigt hur det kommer sig. Att timmen är sen och synapserna i hjärnan inte riktigt kopplar det jag skriver och det jag försöker förmedla kan dock ha med saken att göra... Hur som helst så är kontentan av det hela den att efter en lång vecka så är det otroligt trevligt med en lugn fredagskväll, otroligt gott med lite scones och varm choklad, otroligt kul att kolla på sci-fi filmer från stenåldern (och dessutom Inside Man, som var bra på riktigt) och otroligt välbehövligt att slumra en stund i soffan lutad mot Maja.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0