Detta med bilar är inte alltid så enkelt.

Häromdagen så tittade jag förbi mormor och morfar på vägen hem från jobbet. Blev bjuden på lite te och rostat bröd med marmelad, medan morfar gick ut och fixade motorvärmaren till mormors söta lilla Skoda. När jag sedan efter en stund begav mig därifrån var jag alltså hastigt och lustigt med bil.

Sedan ställde jag bilen utanför huset hemma, gick in och bytte om och var sedan ganska snabbt på väg igen, i en annan bil som också råkade stå på parkeringen. Kom så långt som till motorvägsavfarten mot stallet innan jag insåg att... helljuset inte fungerade på Volvon. Sådant man blir så lycklig av när man vill köra på slingriga skogsvägar vill säga. Dessutom kan man ju inte låta bli att undra varför i hela fridens namn man bytte bil?

Igår morse var det sedan dags för nästa lilla missöde. Tyckte att det var toppen att slippa ta bussen till jobbet och tyckte att jag kunde sova en liten stund extra. Vad jag däremot inte hade räknat med var att bilar tydligen inte avfrostar sig av sig själva. Nej, man måste skrapa rutorna på dem om morgonen. Trots vantar förfryser man således händerna och trots att det inte tar många minuter att köra någonstans så tar det ändå ett tag att ta sig någonstans med en bil.

Mer förutseende idag har jag därför varit ute och stoppat i motorvärmaren. Det tar några minuter ute i snön för att komma åt uttaget och hitta förlängningssladden, men nu lär den i alla fall starta om jag vill åka någonstans senare, så det kan det ju vara värt. Och dagens outfit då? Långt linne med en lång stickad cardigan över och ett par knähöga stövlar. Modeexperten säger nämligen att barbent är hett i vinter. Eller så var det inte så vidare hett. Kommer inte riktigt ihåg. Innan jag åker ned på stan ska jag nog hur som helst leta fram ett par strumpbyxor också...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0