Igloo på hjul

Jag brukar vanligtvis köra runt i en blå Volvo. En ganska mörkt blå Volvo dessutom. Men i förmiddags så tog jag mig istället till gymmet i en vit bil. Av icke identifierbar modell...

Den stod nämligen på parkeringen utanför huset när jag vaknade i morse. Och bråttom som jag hade, och i brist på en såndär praktisk liten borste som brukar finnas i handskfacket på bilen så orkade jag faktiskt inte leta fram någon blå bil under allt det vita.


Snor rätt och slätt en bild jag hittade via Google för att illustrera.
Ärligt talat så är skillnaden knappt märkbar...


Väl framme på gymmet fick jag lite bannor för att jag utgjorde en sådan påtaglig trafikfara, och dessutom lite hjälp att förvandla bilen från en rullande igloo till något som gick att sladda omkring på motorvägen i.

Nu har jag dessutom hittat borsten (den låg i hallen... vad gjorde den där!?) och placerat den där den ska vara (dvs i bilen) så att den är enkel att hitta i händelse av eventuella framtida snöfall senare i vinter.

Kommentarer
Postat av: Coffa

Men har du borsten i bilen måste du fortfarande offra en handske att bli blöt innan du kan komma in i bilen för att få ut borsten för att få bort resten av snön. dah!

2010-12-06 @ 19:00:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0