Godmorgon

Efter några förståndiga komentarer på föregående inlägg så fick jag inse att det inte är någon ide att lägga ut råttgift till isbjörnarna runt knuten. Istället har jag insett hur mysigt det är med ett riktigt tjockt täcke när man ska sova, och så en fleecefilt under det, för att riktigt hålla värmen. Invirad i en sådan kokong avnjöt jag alltså lite sömn inatt. Tills mobilen pep då. Då var det ju bara att ta tjuren vid hornen, halvvaken masa sig upp i kylan, dra på sig mjukiskläder, tofflor och fleecetröja och gå och göra te till frukosten.

När jag hällt upp vatten i vattenkokaren råkade jag dock slänga en blick på klockan, som visade på strax innan tolv. På natten. Insåg att något var lite fel, stängde av vattnet och gick tillbaka in på mitt rum för att titta på mobilen. Som visade att jag hade fått ett nytt sms. Så lättväckt är alltså jag.

Glad och nöjd över att få några timmars ytterligare sömn så kunde jag i alla fall krypa ned i sängen igen och svara på smset när jag väl befann mig i trygghet under täcket. Enda kruxet med det var att då hamnade mobilen precis bredvid sängen sedan. Och då var det ju så otroligt lätt att trycka på snooze några extra gånger när jag vaknade förut, för att få lite extra tid i värmen under täcket. Jag fick således äta frukost på ungefär halva den tiden som jag annars brukar ägna åt att halvsova över gröten/filen/smörgåsarna, eller vad det nu kan vara jag äter på mogonen, men nu är jag nästan ikapp i alla fall. Om jag bara stänger ned datorn och går och hittar något annat att ha på mig än mjukiskläder...

Kommentarer
Postat av: Pernilla

Det var det också! :D

2010-12-02 @ 12:46:22
URL: http://pernillatanner.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0