Ägg?

Ställde mig och lagade mat när jag kom hem från stallet förut. Att jag när den var klar kom på att jag inte var det minsta hungrig är kanske en annan historia, men nu har jag ju i alla fall matlåda tills imorgon. Hur som helst så tänkte jag laga äggröra och ställde mig således och stekte upp en massa grönsaker, kryddade dem, hällde på lite crème fraiche och sen... ja, sen så kom jag på att man kanske möjligtvis skulle ha lite ägg i det hela också? Eller är det överkurs att ha ägg i äggröra? Slängde i alla fall i ett ägg också och gissar på att resultatet blev helt okej. Dock har jag ingen aning, eftersom jag sitter och sörplar på en kopp kaffe istället. Det plus ett par nonstop och så känner jag att min middag är komplett. Fy vilken hälsosam människa jag är...

På tal om hälsosam förresten (oj, vad jag är duktig på att hålla mig till ämnet här...) så har jag faktiskt börjat gymma lite sådär ibland. När jag känner för det... Men däremot så har jag av olika anledningar inte kommit iväg till stallet på ett par veckor. Så sedan sist jag red så har jag hunnit bygga (en minimal mängd i och för sig... men ändock!) muskler i både magen och ryggen och det märktes kan jag lova! Helt plötsligt så fick jag beröm från instruktören över min sits och hållning, utan att det ens var något jag aktivt behövde tänka på. Det kan jag lova att det har aldrig hänt förut!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0