Valentine's Day

Satt barnvakt åt 8åriga lillebrodern ikväll och kom fram till att om jag inte kunde lämna huset för att umgås med vännerna (unless lillebrodern kom med, vilket kanske varit mindre lyckat) så fick väl vännerna komma hit. Sagt och gjort kom gänget hit och lagade (och åt) tacos innan några av dem drog vidare mot Winnerbäcks spelning på Sandgrund och vi andra beslutade oss för att gå och hyra film.

Med fyra tjejer och en Pontus som försökte enas om vad vi skulle se är det kanske inte en högoddsare att gissa på att det blev en såndär typisk tjejfilm (men tack och lov inte Sex and the City 2!) som valet slutligen föll på, även om det mer berodde på en otroligt imponerande rollista än på en särskilt gripande baksidestext (vad är det korrekta, klatschiga ordet jag söker där?). Med bland annat Julia Roberts (då kan ju inte filmen gärna bli annat än bra), Anne Hataway (som gjorde sig riktigt bra i sin roll), Jessica Alba (är hon verkligen snygg?), Aston Kutcher (han däremot är snygg, men ändå så... vad är ordet? ointressant...), Taylor Swift (sötast och... blondast i hela filmen, som vanligt), Eric Dane (med imponerande magmuskler) och Taylor Lautner (som denna gång inte förvandlades till varg) i rollerna så kunde vi ju bara inte låta bli att hyra filmen.

Men bra var den faktiskt trots mina farhågor när jag läste om den, och när den var slut följdes den sedan av slutet på både Recident Evil (för att kompensera det otroligt tjejiga i Valentine's Day) och Sagan om Ringen (mixat beroende på vart de bra, alternativt för läskiga, scenerna var). Var lite kul att se hur skrattandet åt första filmen övergick till andra reaktioner när vi började titta på de andra. Men när jag hade Maja på ena armen och hon skvatt till på grund av någon plötsligt uppdykande zombie och jag var den som blev utskrattad av Pontus, som satt lutad mot andra armen, för att jag rykte till så var plötsligt zombiefilmer riktigt underhållande de med. 

Hur som helst så blir man rätt sömnig av en massa filmtittande så efter att alla nu dragit sig hemåt igen så ska jag se till att få lite sömn.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0