Nackdelen med vita kläder

Förutom det där självklara att vita kläder av någon oförklarlig anledning drar till sig ungefär tio gånger mer smuts än andra kläder så tar det även, i alla fall i detta hus, ungefär tio gånger så lång tid att få bort smutsen från dem igen. I just detta specifika fall tänker jag på en tröja som jag köpte i Stockholm förra veckan.

Insåg att det faktiskt kan vara riktigt snyggt att överge det antingen svarta eller väldigt färgglada jag annars brukar ha på mig och trivdes riktigt bra i tröjan. Dock drog jag på mig en liten fläck choklad på bussresan hem och kastade således tröjan i tvättkorgen, där den nu fortfarande ligger. Numera har den även fått sällskap av en annan vit tröja som jag lånade av mamma i fredags, men annars är det väldigt tomt på ljusa kläder i tvättkorgen och jag kan ju inte gärna dra igång en tvättmaskin med bara två tröjor i.


Källan till alla mina bekymmer...

På grund av detta sluter jag mig till att jag måste inhandla fler ljusa kläder till garderoben, vilket leder till överkonsumtion och inte är speciellt bra för miljön, eller alternativt bli en riktigt miljöbov som tvättar två plagg åt gången i maskinen och även då sliter på miljön. Vilket bryderi!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0