Cykla?

Tittar ut och ser att det har slutat regna. Att himlen inte är fullt så grå som förut. Tänker att man kanske skulle ta och cykla ned till stan där jag ska träffa Yi för en kaffe och trevligt umgänge. Men... å andra sidan är det ju jobbigt! Jag vet inte vad det är men bara tanken på att sätta sig på en cykel känns motig. Jag har vant mig vid kollektivtrafik och promenader. Har ingen ork att rota fram cykeln ur garaget. Vill inte tvingas cykla hem i kväll ifall det regnar då. Först och främst är det nog så att jag inte står ut med tanken på att det blåser.

Så vid närmare eftertanke blir det nog en busstur. Hur hemskt tråkigt det än verkar att klämma in sig på en buss. För någon bil har jag ju faktiskt tyvärr inte och att promenera hinner jag helt enkelt inte även om det framstår som bästa alternativet. Har slösat bort för mycket tid med att sitta vid datorn för det...

Denna får stanna hemma idag...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0