Äkta kinesisk mat

Mötte upp Yi på stan igår, men någon fika blev det faktiskt inte. Tillbringade någon timme med att titta på medan hon jobbade och sedan promenerade vi runt lite och kikade in i en och annan affär innan vi gick vidare hem till henne där vi pratade om allt och ingenting, flyttpackade lite åt henne (nio par skor, och då hade hon ändå väldigt många fler som skulle med...) och blev bjudna på middag av hennes mor. Tydligen inte något speciellt avancerat utan lite vardagsmat så, men för mig som sällan äter med pinnar ens så var det en kulinarisk upplevelse.

Sedan var det någon sammankomst hos en gammal klasskompis och innan det middag hos Lovisa, men jag kände inte riktigt att jag var så pigg på en stor folksamling utan ville mest ta det lugnt och ringde sålunda upp en gammal kompis som var i stan istället och skickade iväg Yi själv. Planerade en lugn kväll framför tvn, så döm om min förvåning när han inte hade någon tv... eller någon dator heller för den delen (den hade tydligen redan packats ned och skickats iväg) så vi tog en lång promenad istället, hamnade vid vattnet, blev myggbitna och gick sedan hem till lägenheten han haft över sommaren, bara för att upptäcka att han inte ens hade kortlek. Ny promenad, till ICA för inhandlande av kortlek blev följden och sedan var jag otroligt social (och halvslummrande) resten av kvällen, medan han flyttstädade en del. Måste säga att det är otroligt rogivande när andra går och plockar och man själv inte behöver göra någonting.

Så fort jag kom hem sedan så föll jag sedan död ned i sängen (efter snabbt besök på facebook och chattande med Helena) och väcktes för någon timme sedan av telefonen som ville ha uppmärksamhet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0