Skärtorsdag nu då.

Lillebror (den av mindre modell) är ledig från skolan skärtorsdagen till ära och min far har tagit ledigt för att vara hemma med honom. Så en sedvanlig torsdagsförmiddag i lugn och ro i ett tomt hus är ju bara att glömma, men å andra sidan är det rätt mysigt såhär ändå. Från källaren hörs ljudet av en liten människa som sitter och pratar med både sig själv och datorn och i vardagsrummet står radion på och tidningen prasslar hemtrevligt. Att det i köket dessutom finns nybryggt kaffe är ju inte heller helt fel.

Om en stund ska jag fixa iordning en smula lunch åt mig, om inte pappa har några andra planer, och efter det (eller, ja, om ett tag i alla fall...) så bär det iväg till skolan några timmar innan mamma kommer och plockar upp mig. Då ska vi nämligen iväg på yoga eftersom mamma följt mitt exempel och skaffat medlemskort på friskis (Se nu vad du satt igång lovisa!) och tyckte att yoga lät sådär lagom jobbigt. Jag som redan provat på det hela en gång känner mig redan som värsta experten när mamma vänder sig till mig med frågor om vad man ska ha på sig och så vidare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0