Och så var det torsdag igen.

Torsdagar är i vanliga fall inte en sådan där dag som jag finner exeptionellt underhållande eller så, men dagen har visat sig vara oväntat trevlig. Svenska C verkar vara en riktigt kul kurs! Sedan ätbar lunch och håltimme, vilket ytterligare spädde på känslan av att idag var en bra dag.

Håltimmarna är ju i vanliga fall något för många, men idag var det emellertid riktigt skönt med lite ledig tid mitt på dagen. Först satt vi och lunchade ett bra tag och disskuterade vad vi ska äta under våran franska filmkväll på lördag. Vi har varit duktiga nog att komma fram till nästan en hel (vegetarisk!) meny. Det är bara själva huvudrätten som fattas...

Sedan gick vi ut i solen och la oss i det nyklippta gräset i någon timme innan jag vaknade av att Jesper medelade att klockan var ganska mycket. Trots det kom vi underligt nog inte alls försent till lektionen, för klockan var ju trots allt inte alls så mycket. Det hade tydligen bara varit så roligt att se reaktionen när vi trodde det... Grr!

Efter det fortsatte dagen att flyta på riktigt underhållande, jag och Jesper lyckades göra Emma överlycklig genom att bryta oss in i hennes skåp och byta ut hennes fysikpapper mot franskapapprena precis innan fysiklektionen och under fysiklektionen medelade våran lärare efter en lång föreläsning att vi gott kunde få sluta någon timme tidigare för att gå ut och leka i UV-strålarna eller vad vi nu ville hitta på. Det slutade med att vi fastnade i cykelställen och smidde onda planer och ändå var kvar på skolområdet tills halv fem då vi egentligen skulle slutat. Så bra vi är på att vara lediga!

Nu ska jag gå och sno några nybakade muffins, ciao!


Kommentarer
Postat av: Helena

Lennart är finast, jag säger då det! Älskar honom.

2009-09-11 @ 21:50:21
URL: http://implodera.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0