Funderar på att skaffa barn...

Mamma tycks inte ha något att invända och poängterar att jag säkert hunnit gå ur gymnasiet innan ungen är född åndå och att hon hellre sitter barnvakt än hundvakt. Att den lilla skulle skrika i tid och otid är inte direkt ett problem i detta huset, för här sover ju aldrig någon ändå. Lillebror ett kan få sitta uppe och underhålla ungen på kvällarna vid sidan av WoW och lillebror två kan gå upp tidigt på mornarna och titta på barnpogram med bebisen (som förövrigt ska sova i hans rum, för att återgälda alla nätter då han väckt mig med sitt skrikande).

Bristen på argument emot något sådant ansvarslöst förstummar mig. Och gör mig en smula besviken... Hur ska jag kunna använda det som utpressningsargument när alla tycks vara för det? Vad är det för mening med att säga till mina föräldrar att om jag inte får en hundvalp att ta hand om eller i alla fall en söt liten bil att pyssla med så kanske jag skaffar en levande liten docka istället när de kontrar med att det är helt okej och att de i så fall kan skaffa en vagn till bebisen?  

Jag får nog helt enkelt komma fram till en annan övertalningstaktik om jag ska få min shibavalp och min TT. Å andra sidan kan det ju bli ett interessant inslag i dokusåpan jag lever i för tillfället. Detdär med att hitta en far till barnet alltså. Vilket såpan i stort sett redan går ut på, bortsett från barnet. Som vi konstaterade förut i skolan jag och tjejerna så dyker det nämligen upp en jävla massa killar i mitt liv hela tiden, killar som av någon underlig anledning är interesserade av mig. Killar som jag tyvärr är totalt ointeresserad av. Men det är rätt underhållande ändå, tycker tydligen både jag och vännerna. För allvarligt talat, vem vill inte leva i en dokusåpa?

Och med en blick på klockan kan jag konstatera att det är läggdags. Om någon trots den sena timmen skulle ta detta seriöst så ber jag er betänka hur stor del utav min dagliga konversation som är sarkastisk, ironisk, driver med något eller på annat sätt är totalt oseriös och sedan multiplicera det med tio. Resterande procent av texten kan möjligtvis innehålla ett uns seriösitet (ehm... vad är ordet jag söker?).

(Dessutom har jag ju redan hittat barnafadern... han är bara inte helt med på noterna... än)

(Och ja, parenteser bör också granskas kritiskt) 


Kommentarer
Postat av: sundinska

Ordet du söker är trovärdighet :)

2009-10-01 @ 11:41:33
URL: http://solagast.blogspot.com
Postat av: Helena

Vadå, du berättar nästan aldrig för mig om några killar! Gör det!

2009-10-05 @ 18:13:33
URL: http://implodera.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0