Studiebidrag? Va? Vad sa du?

Med över en vecka kvar till den efterlängtade insättningen på kontot så inser jag att jag redan lyckats bränna, eller planera in bränning av, hela det kommande studiebidraget (ja, jag är expert på att bränna pengar jag inte har) innan det faktiskt matrealiserar sig där på kontot.

Men det är faktiskt bara en massa livsnödvändiga saker pengarna går till. Som min mobilräkning på 440 kronor (då är det i och för sig för 3 månader och dessutom utgjorde en anslutningsavgift för telia över halva beloppet så det är inte så hemskt egentligen) som förfaller den 30e. Eller ett på besök på Bodaborg på måndag som går på 250 kr (Blev inte så dyrt som det kunde ha blivit i alla fall! Tack vare att Emma har god övertalningsförmåga, haha) exklusive transport och mat och allt sådantdär tjafs. Studentfest på Koriander på onsdag är ännu en livsnödvändig sak, vilket ger tillfälle att bränna ännu mer av mina ickeexisterande pengar. Speciellt som jag och Paulina ska gå på stan på fredag och införskaffa något att ha på oss, vilket väl tyvärr inte heller är gratis (men i alla fall riktigt kul, och dessutom en chans att lära känna Paulina bättre. Trevligt med nya bekantskaper så ^_^). 

Men vafan, man lever ju bara en gång. Så jag får väl se till att leva sparsamt någon annan månad istället, så att jag förhoppningsvis kommer upp i +/- noll innan året är slut (säger Amanda och går och överför ännu lite mer pengar till kortet...).  

Kommentarer
Postat av: pernilla

nej, den är fin på! :D

2009-10-21 @ 23:27:02
URL: http://pernillatanner.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0