Sovmorgon i all ära...

...men lunchen börjar bli lite av ett problem.

I genomsnitt kanske jag äter lunch på skolan en sådär tre gånger i veckan, men vissa veckor blir det betydligt mer sällan. Och visst, det är jättetrevligt med långa sovmornar, men det leder ju i sin tur till att jag måste fixa lunchen själv. Vilket är kul kanske tre dagar om året.

Vad som brukar stå på Amandas meny:

  • Nudlar
  • Nudlar med kokade grönsaker
  • Kokade grönsaker med nudlar
  • Stekta ägg
  • Stekta ägg på smörgås
  • Omelett

Är det någon som börjar se ett mönster? Och jag har inga bra ideér på hur jag ska göra för att bryta det mönstret. Det är inte så att jag inte kan laga mat, för det kan jag faktiskt, riktigt hyffsat. Det är bara det att jag finner det så otroligt tråkigt och meningslöst att laga mat när det ändå bara är jag som ska äta den. Och dessutom så otroligt tråkigt att äta den när jag är själv. Då slänger jag hellre ihop något enkelt som bara tar ett par minuter och som mättar hjälpligt, så att jag sedan kan ägna resten av förmiddagen åt att göra något annat meningslöst intället.  


Kommentarer
Postat av: pernilla

värst vad cool du är då! :o ja, jag såg den också tror jag, mycket fin! :D

2009-10-08 @ 20:35:01
URL: http://pernillatanner.blogg.se/
Postat av: Helena

Älskar dina matvanor!

2009-10-08 @ 21:28:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0