Måndagsmorgon...

Måndagsmornar är väl allmänt älskade utav hela mänskligheten? Och jag är inte något undantag. Jag älskar verkligen måndagsmornar! Den bästa tiden på hela veckan! Helt underbara!

I morse låg jag och snoozade i en timme... Och hur tidigt jag vanligtvis går upp om jag kan ligga och snooza en timme och sedan ändå hiunna äta frukost, kolla facebook, klä på mig och komma i tid till skolan är ingenting jag vill kommentera... Jag behöver helt enkelt tid att vakna på mornarna.

Dagen började i alla fall bra, med klassråd där det skämtades hej vilt. Eller vänta, det var nog inga skämt, även om det verkade som det. Det är vår högt älskade rektor som varit i farten igen! Trots det så brast hela klassen ut i unisont skratt när vi fick höra att det även i fortsättningen kommer finnas möjlighet att skriva långa prov... och att de proven hädanefter kommer att ligga på fredagseftermiddagar. Underbart

Rektorn ventilerade även sina åsikter om möjligheten att söka ledigt... De möjligheten ska i princip inte existera i fortsättningen. Speciellt inte om man är över 18, för då borde man vara såpass ansvarstagande att man inser att studierna blir lidande om man är borta en dag. (för att vara såpass ansvarstagande att man fixar skolgången trots några timmars frånvaro då och då, som absolut inte går att ta igen ska man tydligen vara över 40 eller något sådant). Våran kära, mycket ansvarstagande, rektor tog även till sig våra klagomål och lovade att vidarebefodra dem... till någon annan... i mars... eller om ett eller ett par år...

Som kronan på verket är all stödundervisning, från och med iår, indragen, med motiveringen att folk missbrukade den... De kom helt enkelt dit för att de ville höja sina betyg... Och det går ju absolut inte för sig!

Men nog om skämtet som kallar sig rektor, nu är det back to study franska. Om jag inte somnar först... Vilket var otroligt nära på fysiken förut. Vaknade dock till lagom till lunchen och passade då även på att upptäcka vilka utroligt matchande fotbeklädnader jag har på mig idag. I mitt halvsovande tillstånd i morse så hittade jag tydligen inte ett par stövlar, utan två. Så nu är högerstöveln och vänsterstöveln en smula omatchande. Ny modefluga på G?


Kommentarer
Postat av: Anonym

Håkan. <3



Och du skulle sagt till om stövlarna, jag såg det inte! Jag berättade ju om mina spännande upplevelser på Killingen (även om du missade upplösningen som bara Emma & Lovisa fick höra).

2009-10-05 @ 18:09:30
Postat av: pernilla

jag sitter med en tekopp bredvid mig, nanananan! :D

2009-10-06 @ 20:08:32
URL: http://pernillatanner.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0