Fredag hela veckan? ^_^

Förutom att jag känt mig lite underlig under kvällen så har dagen varit toppen. De första timmarna av min vakna tid spenderades med att städa. Så nu bor jag (vilket med all säkerhet kommer vara i hela två dagar eller något sådant...) riktigt tjusigt! Av någon anledning så känns detta faktum otroligt tillfredställande och jag suckar belåtet när jag tittar mig runt i mitt välstädade rum. Det är så fint!

Städning gör en dock otroligt hungrig så när klockan började dra iväg mot tolv så drog jag iväg till Jesper där det serverades otroligt goda amerikanska pankakor med lönnsirap, stekta ägg med bacon och nypressad juice. Sämre brunch har man ju då defenitivt ätit så jag hoppas verkligen att vi, när kemin stämmer (haha, det är bara jag som skrattar åt mina ordvitsar va?) gör detta till en vana. Nästa gång är Lovisa på tur för att få sitt hus invaderat tror jag (och ingen orkar cykla hit va? nä, därför hoppar vi att stöka till i mitt kök) och det blir interessant att se vad som ersätter pankakorna då.  

För att förbränna alla sirapskalorier så hoppade vi efter maten runt ett tag på en sådandär häftig dansmatta. Jag kännde mig riktigt duktig där ett tag, men Jesper och någon utav hans småsystrar (jag tror att jag vet vem utav dem det var!) utklassade oss andra totalt. Men har har ju säkert övat i hemlighet, så jag ska inte bli knäckt... inte bli knäckt... buhu, jag var inte bäst! (och i skrivandets stund ligger jag på golvet och stortjuter över detta)

Sedan blev det även (i alla fall för mig och Maja) en långpromenad in till centrum där vi misslyckades totalt med att fixa det vi skulle fixa men istället satte oss på donken med Isa och åt paj. På vägen hem passade jag dessutom på att fixa lite hårfärg så snart är min hemska utväxt ett minne blott! 

Men för att återknyta till inledningen så har kvällen känts en smula underlig. Jag känner mig tom på något vis. Inte på ett bra vis, men inte på något dåligt vis heller. Det känns lite som att jag bara flyter runt i en dimma här hemma just nu och att allting bara är nästan verkligt. Som att om jag blundade en liten stund så skulle allting se annorlunda ut när jag öppnade ögonen. Som att om jag sträckte ut handen och försökte röra vid någonting så skulle handen bara gå rakt igenom. 

Vilket osökt får mig att tänka på filmen jag just såg. Just like heaven. Ligger jag egentligen i koma någonstans måntro? Nej, kanske inte, men filmen var i vilket fall fruktansvärt bra!  

Jag hoppas bara att jag känner mig bättre i morgon. Men å andra sidan så finns det väl inga tvivel om det egentligen. För då får jag ju träffa en massa underbara människor, och fan vad kul vi ska ha! Jag får ta och påminna mig själv om det istället för att sitta här och undra vad som plötsligt försatte mig i en stämning som jag nästan hunnit glömma existerade. Vid närmare eftertanke behöver jag faktiskt tänka på imorgon kväll en hel del. För vart får man tag på vitt smink till exempel?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0