Hur går kvällsmat till @ this place?

Att sitta ned hela familjen på en gång är väl lite överreklamerat?

Här fick mamma för sig att laga pankakor vid fem-sex tiden, vilket sedan yngsta lillebror och hans små vänner satte i sig. När de var klara kom äldre version lillebror motvilligt upp från källaren och sitt WoW-spelande så att han och mamma kunde äta lite pankakor de också. Vid det laget började jag, som tyvärr slarvat med lunchen (idag blev det inte ens några nudlar, bara ett par koppar te... näringsrikt och trevligt så), bli lite hungrig jag med. Men pankakor? Nej, så lågt skulle jag inte sjunka. Istället högg jag in på clementinerna som mamma köpte hem igår och väntade på att pappa skulle komma hem från bergvik.

När han äntligen dök upp vid sjutiden så höll jag på att förgås av hunger och högg in på ytterligare en clementin, som han hade köpt med från affären, medan han ställde sig och lagade lövbiff med pommes frites och avocadoröra åt oss. Tänk vad mycket trevligare än pankakor! Sedan var det äntligen middag vid halv åtta och jag insåg att i framtiden kanske jag ska försöka att äta även frukost och lunch om dagarna...

För att kompensera bristen på mat under dagen håller jag just nu även på att laga lite äppelpaj, eftersom pappa, framåt åttatiden fick för sig att det vore gott. Hmm... kanske från hans sida av släkten som jag ärvt min goda framförhållning?


Kommentarer
Postat av: Linn - Irony by Linn

SV: Ja, du har med all säkerhet rätt! Jag börjar faktiskt känna en viss panik över det faktum att jag inte har sett Lejonkungen.. Det är nog på tiden, faktiskt! Haha!



Ha en fortsatt bra kväll! =)

2009-10-14 @ 22:16:26
URL: http://linnedins.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0