Föräldrar kan allt vara rätt bra att ha ibland...

...och jag har världens bästa!

Vem satte sig i en bil och kom och hämtade mig och vännerna vid halv tre igårnatt efter halloweenfesten på Koriander om inte min söta moder? Och inte ens en smula protesterande trots den sena timmen och trots att vi klämde in fem personer i baksätet på vår lilla volvo. Idag har vi dessutom farit till biblioteket en sväng, (eftersom jag imorse innan Helena for hem lovade henne att lämna tillbaka Fucking Åmål som vi såg i tisdags) lånat böcker (på mammas kort...), farit förbi macken och köpt godis och chips samt hyrt en film. Trots att hon är jobbig som fan ibland så är hon allt bra bäst!

Och när vi kom hem hade pappa lagat middag! Åh vad gott det var med riktigt mat! Efterlängtat som tusan kan jag ju säga. Till lunch igår blev det nudlar och sedan var Frida söt nog att tvinga i oss lite pasta hemma hos Maja innan det bar iväg mot festen och idag blev det också nudlar till lunch. Så påväg från biblioteket förut kännde jag plötsligt ett hugg i magen och insåg att jag var jäkligt hungrig. Men som tur är har jag ju då somsagt inte bara världens bästa mamma utan även världes bästa pappa! Så sent omsider så fick blev det oxfilé och potatisgratäng här hemma. Mums!

Pappa var förövrigt ganska bäst i månag också, och kom och hämtade mig och en kompis uppe vid universitetet mitt i natten. Så nu kan mina föräldrar lungt konstatera att jag är skyldig dem en hel massa stjutsande och jag kan lungt konstatera att det med all säkerhet kommer utkrävas på lördag.

Men nu ska jag gå ned i källaren, gosa ned mig med en mysig filt, en kopp te, lite godis och en bra film! Hoppas att alla mina kära läsare har en fortsatt bra dag!


Kommentarer
Postat av: Helena

Det var himla fint av din mamma att hämta oss ju. Så bra.

2009-10-29 @ 23:16:11
URL: http://implodera.blogspot.com
Postat av: pernilla

Tackar! :D



Det var ju inte alls bra, fjortisar är rätt jävla jobbiga! Fast jag hade tänkt gå natur-sam och där kan det väl inte vara så mycket fjortsiar? :o

2009-10-30 @ 12:38:51
URL: http://pernillatanner.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0