När första ljuset brinner

Hela huset blev vedebörligen städat och adventspyntat igår, men jag flydde förutseende nog till bergvik efter att ha röjt upp lite på mitt eget rum. Uppdraget Axel hade satt mig på misslyckades tyvärr fatalt och vi får se hur vi nu ska lösa det nu, men det är en senare fråga! Att ränna runt på bergvik när det var lönehelg var väl en av mina mindere strålande idéer, parkeringen såg värre ut än en myrstack med alla bilarna som vimlade där, men det visade sig vara i alla fall ganska lungt väl innomhus och till och med att stå i kö är faktiskt riktigt uthärdligt om man gör det i trevligt sällskap.

På tal om eld så ser jag nu förresten fram emot att se "Flickan som lekte med elden", för nu har jag äntligen sett "Män som hatar kvinnor" (efter att ha tänkt se den sedan den hade biopremiär i slutet av februari...). Den påbörjades i Majas garage i fredags natt. för efter att ha suttit och tittat på "Taken" på storskärm så kom vi fram till att det kanske var dags att dra sig hemmåt (för min del) eller ut i garaget (för Majas nattgästers del) vilket naturligtvis slutade att vi allihop låg ute i garaget och tittade på filmen på Fridas laptop istället. Laptopen följde efter någon timme dock Frida och Majas exempel och somnade och jag och Henrik kom fram till att det kanske var lika bra att låta den sova.

Efter att ha varit på bergvik igår så gjorde jag dock ett nytt försök (jag tycker casablanca borde tacka mig för allt folk som hyr den bara för att jag får för mig att jag vill se den...) och denna gången fick jag se klart den! Jag har inte annat än possitiv kritik och så fort jag sett "Flickan som lekte med elden" (som jag blivit lovad! När får jag se den?) så tror jag att det blir ett biobesök (det bli många sådana nu, är det vinter måntro?) för att se tredje delen i milleniumserien, "Luftslottet som sprängdes" som haft premiär nu i dagarna.

Nu kan jag dessutom konstatera att inlägget som skulle handla om advent och julstämmning och så vidare nästan uteslutande handlade om filmer...


Kommentarer
Postat av: Coffa

När du vill ;)

2009-11-29 @ 21:55:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0