Jag ger upp!

Svenskan (Debatt i monologform, debattartikel fast muntlig. Ja, vad ska man kalla det egentligen?) som egentligen ska redovisas imorgon kommer jag aldrig hinna bli klar med ikväll. Inledningen är jag sjukt nöjd med, men resten är bara ett obearbetat utkast i kortform som skulle ta sin rundliga tid att bli klar med. Dessutom ska vi ha någon form av elektroniskt hjälpmedel, förslagsvis en powerpoint, till hjälp och jag har just kommit fram till att jag inte har något sådant pogram på min dator.

Vad gör man då?

Jo det förstår ni, det har Amanda en lösning på!
Tillfällig minnesförlust när den är som lämpligast!

-Ojdå, skulle jag redovisa denna veckan?
-Trodde att jag var i den gruppen som ska göra det nästa vecka!


(obs! fungerar bara när man har redovisningar i halvklass!)
(om ni nu skulle få för er to try this at home, kids)

Dessutom har jag något annat som jag verkligen måste ta tag i morgon. En sådandär sak som jag skjutit upp hela veckan. Något jag egentligen inte vill göra alls. Något sjukt läskigt! Och har jag ingen redovisning imorgon så har jag ju inte heller någon svenska och kan därför förhoppningsvis ta itu med detta. Åh, vad jag kommer ligga och vånda mig inatt! Men jag är ju expert på att förneka saker så jag ska försöka spendera resten av kvällen med att låtsas som ingenting så visar det sig förhoppningsvis imorgon att det inte är någonting heller.

Kommentarer
Postat av: Helena

Hallå, spännande, nu måste du berätta vad det är du ska göra! Om vi inte ses tidigare så är för en gångs skull du som blir utfrågad på franskan på måndag.

2009-11-05 @ 19:35:22
URL: http://implodera.blogspot.com
Postat av: pernilla

Ja, alla som jag har pratat med säger att det bara går fjortisar på älvkullen nu, haha! ;D Och att det är sämmre lärare osv, det som är bra är ju att den ligger nära tågstationen! ;)

2009-11-06 @ 15:43:18
URL: http://pernillatanner.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0