I'm alive!

Jag har faktiskt varit död hela natten. I alla fall en del utav mig. Nämligen min mobiltelefon! Det var en otroligt traumatisk upplevelse när den dog i mina armar när jag kom hem inatt. Otroligt hemskt! Dessutom fungerade inte mitt internet heller, så jag kunde inte ens gå in på msn och få moraliskt stöd mitt i denna hemska stund. (Som tur var fungerade internet nere i källaren, på våran stationära dator, så där kunde jag sätta mig och prata av mig mina bekymmer)

Innan jag dog han jag i alla fall uppleva den första riktigt ordentliga snön här i Karlstad. Visst har det snöat litegrand förut, men inatt när vi skulle hem från Jesper, där vi tillbringat kvällen med film, Itoy, chips, grönsaker och dipp, så var det helt vitt på marken! Och som det säkert går att gissa, eftersom det inte är särskilt långsökt, så ledde ju detta naturligtvis till ett nattligt snöbollskrig. Även om inte vinter direkt är min favoritårstid så måste jag ju erkänna att snöbollskrig är otroligt roligt! Att springa runt i yrande snö, under massor av skrattande, och kasta snö på varrandra. Finns det någonting som mer får en att känna sig som en femåring igen? Nej, jag tror inte det.

Nu är ju snön borta, och när jag förut åkte in till telia, för att få min mobil att fungera igen, så gick det återigen att köra i normal hastighet istället för att sakta slira runt i snön som igårnatt. Men att det nu istället regnar ställer jag mig inte värst possitiv till och jag tänker absolut spendera de närmaste timmarna innomhus, innan det blir dags att traska iväg till morfar på middag. När jag sedan väl kommer dit så är väl inte oddsen så höga för att de har en varm brasa tänd, som man kan sjunka ned framför och glömma att det är mörkt och kallt ute och att den fina vita snön tyvärr försvann lika snabbt som den dök upp.

Kommentarer
Postat av: Coffa

haha jag tänker mer och mer på att du låter som en desperat fjortis när du skriver sådär, men tyvärr så är det ju sant! MAN KAN INTE KLARA SIG UTAN MOBIL

2009-11-14 @ 22:33:06
Postat av: PERNILLA.

Hahahhaha, det blir nog den rosa faktiskt! :D



Inte jag heller, men tyvärr så gör dom ju det. :<

2009-11-15 @ 21:49:54
URL: http://pernillatanner.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0